Što je švedska dijeta i kako je primijeniti svakog dana?

18.05.2018.

Švedska dijeta je jedna od najpopularnijih u svijetu, no što ona uopće podrazumijeva i kako je primijeniti?

Švedska dijeta uključuje tri skupine namirnica – one koje smijemo konzumirati, one koje ne smijemo i one koje smijemo konzumirati povremeno. Dijeta je to koja uključuje puno povrća, a vrlo malo ili ništa ugljikohidrata, ubrzava metabolizam, a obožavaju je supermodeli poput Else Hosk.

Na švedskoj dijeti smijete jesti povrće koje raste iznad zemlje kao što je špinat, avokado, krastavci, rajčica ili paprika, sve vrste ribe i mesa, orašide i sjemenke, jaja, mliječne proizvode smanjene masti dok piti smijete vodu i nezaslađeni zeleni čaj. Ponekad si možete dopustiti povrće koje raste ispod zemlje poput krumpira ili mrkve, tamnu čokoladu s najmanje 70% kakaa u sastavu, a jednom dnevno možete pojesti komad voća koje ne sadrži puno šećera kao što su borovnice, jagode ili lubenica.

Apsolutno su zabranjeni margarin, rafinirana ulja, alkohol, umjetni zaslađivači, pahuljice, voćni sokovi, žitarice, škrob kao i svi slatkiči od čokolade do pekarskih proizvoda.

Zdrave masti koje nalazimo u voću i povrću poput avokada ili pak u ribi poput lososa, ključ su ove dijete. Ona uz to sadrži puno vitamina, minerala i proteina, a može se pratiti dva do tri tjedna ili pak dugoročno. Uz povremeni komadić čokolade i dekadentno voće ni nedostatak slatkiša neće biti tako strašan.

Piše: N.B.
Foto: @hoskelsa / Markus Spiske on Unsplash

Pročitajte i...

Radi li se o slučajnoj sličnosti ili postoji stvarna veza između izgleda hrane i organa?

Mrkva u presjeku nalikuje na šarenicu, orah na mozak, grah na bubrege, no postoji li povezanost osim vizualne sličnosti?

Koji začin pomaže protiv upala, a koje su namirnice dobre za ljepotu i libido?

Ljepota i zdravlje dolaze kroz želudac! Koliko su vam poznate dobrobiti začina, napitaka i ostalih prirodnih dodataka prehrani koji nam stižu iz svih krajeva svijeta?

Kako Halle Berry izgleda tako fantastično u 50-ima?

Spoiler alert: nisu samo geni u pitanju, već težak rad

Po uzoru na Kate ili Meghan - koji vam stil vježbanja više odgovara

Dvije vojvotkinje, dva sasvim različita pristupa fitnessu

Vitki do proljeća: drastične dijete su out, in je promjena načina života!

Koliko ste puta krenuli na dijetu i peti dan odustali? Umjesto da se mučite s dijetama čudnovatih naziva i nemogućih zahtjeva, isprobajte nešto što uistinu pali

Kako poboljšati imunitet? Tu su čokolada, češnjak i još pokoji 'adut iz rukava'

Raditi na ojačavanju imunološkog sustava važnije je nego ikad, a poboljšati ga možemo u 5 koraka

▲ Povratak na vrh