Početničke pogreške pri skidanju kilograma

10.01.2021.

Ako se želite vratiti u formu ovo su stvari na koje morate pripaziti

Nakon obilatih blagdanskih obroka i ljenčarenja danima bez kraja, vrijeme je da se pokrenemo, zar ne? Napetost u zraku zbog grižnje savjesti može se rezati nožem, osjećaj nadutosti i viška kilograma prisutan je u svakom pokretu koji napravimo i dok kolegama vrlo detaljno opisujemo količine hrane i alkohola konzumirane u prošlim tjednima, krajičkom oka kopamo po internetu ne bi li pronašli način kako ćemo sagorjeti sav višak u sljedećih mjesec dana. Tomislav Bišćan, diplomirani kineziolog i vlasnik teretane Traning spot kaže kako je upravo to pogreška broj 1, kad je skidanje kilograma i vraćanje forme u pitanju.

Potpuno kriva percepcija treninga

Iako novogodišnja odluka samo po sebi nije loša stvar (ništa bolja od odluke da mijenjamo priču od recimo 13. travnja ) premisa da u sebe možemo trpati neograničene količine “loše hrane“ dokle god redovito odlazimo na mukotrpne treninge nikada ne vodi do rezultata. Trening nije kazna koju moramo izdržati zbog loše prehrane, trening je nagrada koju poklanjamo sami sebi, dugoročno ulažući u naše zdravlje. Ukoliko smo konzistentni, umjereni i imamo nekakav plan, bolji fizički izgled može uslijediti kao svojevrstan bonus. Kažem može, jer sam po sebi, trening nije dovoljan za bitnije promjene na našem tijelu. Ako zaboravljamo izbalansiranu, umjerenu i nutritivno bogatu prehranu i adekvatan odmor, teško da ćemo uvidjeti bitnije rezultate.

Zdrava prehrana je isključiva i neukusna

Na samu pomisao o “zdravoj prehrani“ većini se smrkne. Sigurno vam na pamet padaju ptice kuhane na pari, brokula i rižini krekeri sa chia sjemenkama, posni sir i tuna iz konzerve. I niste krivi VI. Kriva je fitness industrija koja takav način prehrane plasira kao jedini ispravan i zdrav. Nema ništa loše u navedenim namirnicama, ali ako pogledamo većinu planova prehrane koji kruže bespućima interneta dobivamo točno to: dosadna, bezukusna, repetitivna noćna mora. Opsesivno žvakanje orašastih plodova i citrusnih voćki nije riješenje za svakoga. Svatko se može neko vrijeme siliti na konzumaciju određenih namirnica, ali dugoročno to je osuđeno na propast. Ako nisam u pravu, zašto onda pokušavate sedmi put? Što nas vodi do pogreške broj 3…

Brzo rješenje

To ne postoji. Kao i uvijek, umjerenost je ključ. U četiri tjedna Adventa niste dobili 10 kg masnog tkiva, pa ga ne možete ni izgubiti u slijedećih četiri. Morate pronaći nešto što funkcionira Vama, a to je proces.

Funkcioniralo je mojoj prijateljici

Nemate pojma u kakvom je stanju njezin organizam, na koju je hranu osjetljivija, koliko se kreće, kakav joj je metabolizam, razina motivacije, ciljevi, želje, mogućnosti. Stoga to što je funkcioniralo njoj, nikako ne znači da će upaliti Vama. “One size fits all” s prehranom kao ni s treningom nikada nije sigurna oklada. Educirajte se zdravom načinu prehrane kod ljudi koji zapravo znaju o čemu pričaju, znate, nutricionisti.

Piše: Aleksandra Milinković

Fotografije: Profimedia

Pročitajte i...

Ovi neočekivani razlozi mogli bi biti uzrok bolova u leđima

Znamo da je bol u leđima globalni zdravstveni problem i najčešći razlog izostanka s posla, ali zbog toga nam nije ništa lakše kad nas ukliješti. Kako to izbjeći?

5 čarobnih namirnica za detoksikaciju

Zrno kamene soli svako jutro napravit će čuda za vaš organizam. A evo koje još namirnice morate uvesti u prehranu želite li izbaciti toksine, živjeti zdavije i izgledati bolje!

Kako prilagoditi trening menstrualnom ciklusu?

Sportske aktivnosti možete vrlo lako prilagoditi hormonalnim promjenama

Sami kod kuće pripremite popularne bagelse. Možete vi to

Donosimo vam sjajan recept za popularna peciva

Detoksikacija nakon Uskrsa

Donosimo vam savjete kako se vratiti u formu nakon Uskrsa

▲ Povratak na vrh