Početničke pogreške pri skidanju kilograma

18.01.2020.

Ako se želite vratiti u formu ovo su stvari na koje morate pripaziti

Nakon obilatih blagdanskih obroka i ljenčarenja danima bez kraja, vrijeme je da se pokrenemo, zar ne? Napetost u zraku zbog grižnje savjesti može se rezati nožem, osjećaj nadutosti i viška kilograma prisutan je u svakom pokretu koji napravimo i dok kolegama u uredu vrlo detaljno opisujemo količine hrane i alkohola konzumirane u prošlim tjednima, krajičkom oka kopamo po internetu ne bi li pronašli fitness centar gdje ćemo sagorjeti sav višak u slijedećih mjesec dana. Tomislav Bišćan, diplomirani kineziolog i vlasnik teretane Traning spot kaže kako je upravo to pogreška broj 1, kad je skidanje kilograma i vraćanje forme u pitanju.

 

1.Potpuno kriva percepcija treninga.
Iako novogodišnja odluka samo po sebi nije loša stvar (ništa bolja od odluke da mijenjamo priču od recimo 13. travnja ) premisa da u sebe možemo trpati neograničene količine “loše hrane“ dokle god redovito odlazimo na mukotrpne treninge nikada ne vodi do rezultata. Trening nije kazna koju moramo izdržati zbog loše prehrane, trening je nagrada koju poklanjamo sami sebi, dugoročno ulažući u naše zdravlje. Ukoliko smo konzistentni, umjereni i imamo nekakav plan, bolji fizički izgled može uslijediti kao svojevrstan bonus. Kažem može, jer sam po sebi, trening nije dovoljan za bitnije promjene na našem tijelu. Ako zaboravljamo izbalansiranu, umjerenu i nutritivno bogatu prehranu i adekvatan odmor, teško da ćemo uvidjeti bitnije rezultate.

2. Zdrava prehrana je isključiva i neukusna.
Na samu pomisao o “zdravoj prehrani“ većini se smrkne. Sigurno vam na pamet padaju ptice kuhane na pari, brokula i rižini krekeri sa chia sjemenkama, posni sir i tuna iz konzerve. I niste krivi VI. Kriva je fitness industrija koja takav način prehrane plasira kao jedini ispravan i zdrav. Nema ništa loše u navedenim namirnicama, ali ako pogledamo većinu planova prehrane koji kruže bespućima interneta dobivamo točno to; dosadna, bezukusna, repetitivna noćna mora. Opsesivno žvakanje orašastih plodova i citrusnih voćki nije riješenje za svakoga. Svatko se može neko vrijeme siliti na konzumaciju određenih namirnica, ali dugoročno to je osuđeno na propast. Ako nisam u pravu, zašto onda pokušavate sedmi put? Što nas vodi do pogreške broj 3…

3. Brzo rješenje
To ne postoji. Kao i uvijek, umjerenost je ključ. U četiri tjedna adventa niste dobili 10 kg masnog tkiva, pa ga ne možete ni izgubiti u slijedećih četiri. Morate pronaći nešto što funkcionira Vama, a to je proces.



View this post on Instagram

[SPOTOVAC TJEDNA] Mia Zmija, poznatija kao bebolog, iznimno je fokusirana osoba sa jasnim ciljem i najbitnije voljom da dođe do njega Dio je Spot obitelji već skoro 2 godine i naš je odabir za osobu tjedna ️‍♂️ ○ Mia, zašto si se odlučila pokrenuti? Morala sam prestati biti lijeni tovar Nisam bila najzadovoljnija vlastitim izgledom i nagomilanim svakodnevnim stresom. ○ Trening ti je pomogao u tome? Da, pronašla sam se u gymu. Izgledam i osjećam se bolje. ○ Jesi li postigla što si htjela? Apsolutno, ali svakog dana je nova prilika za napredak i stvaranje novih ciljeva. ○ Koja ti je najdraža vježba? Mrtvo dizanje i čučanj. #barbell training all the way ️‍♂️ ○ Što ne voliš vidjeti na ploči? Crve, medvjede i ostale živine ○ Kada se takve vježbe pojave i nije ti baš dan po mjeri, odakle crpiš motivaciju? Time što se osjećam bolje nakon svakog treninga. Taj feeling je nagrada koju sebi poklanjam. Gledajući vlastiti napredak motivacija dolazi sama, nikada nisam mislila da ću raditi vježbe sa šipkom i uživati! ○ Zašto Training Spot? Jer ste mi prekul Dobra atmosfera, još bolji treneri i mnoštvo novih , zanimljivih poznanstava. Ako u Spot uđeš namrgođena, definitivno izađes opuštena i s osmijehom na licu Hvala Zmija #tribe #trainingspot #ourpeople #gym #fitwoman #fitlady #fitness #zagreb #dubrava #barbell #deadlift #squat #exercise #health #body

A post shared by Tomislav Biščan (@training.spot) on Nov 22, 2019 at 6:08am PST

4. Funkcioniralo je mojoj prijateljici
Nemate pojma u kakvom je stanju njezin organizam, na koju je hranu osjetljivija, koliko se kreće, kakav joj je metabolizam, razina motivacije, ciljevi, želje, mogućnosti. Stoga to što je funkcioniralo njoj, nikako ne znači da će upaliti Vama. One size fits all s prehranom kao ni s treningom nikada nije sigurna oklada. Educirajte se zdravom načinu prehrane kod ljudi koji zapravo znaju o čemu pričaju, znate, nutricionisti.

 

Piše: Aleksandra Milinković

Fotografije: Instagram, Profimedia

Pročitajte i...

Koliki je zapravo rok trajanja šminke?

Kladimo se da ste svoju maskaru trebali već odavno zamijeniti....

Kako je moguće da Penélope Cruz s 46 izgleda kao da joj je trideset?

Želimo broj njezine dermatologice, nutricionistice, psihijatra, e da, i Javierov broj također! Jer kako drugačije objasniti glumičin sjajni ten bez traga borama na pragu pedesetih i taj neodoljivi osmijeh koji nije zamrzla sveopća botoks panika od starosti

Kako prilagoditi trening menstrualnom ciklusu?

Sportske aktivnosti možete vrlo lako prilagoditi hormonalnim promjenama

Otkrili smo skriveni talent Caro Daur!

Ostajemo u kući i vježbamo uz workout videe na njezinom YouTube kanalu!

«Intuitivno jesti»: šuplja formula ili wellness revolucija?

Novi nutricionistički trend temelji se na tome da – jedemo što god želimo! Kako funkcionira?

▲ Povratak na vrh