Stvari koje morate znati prije prvog treninga u teretani

26.01.2020.

Treninzi za žene, strah od mišićavog tijela i ostali mitovi s kojima se susrećemo kad krenemo vježbati

Nakon što smo prošli tjedan pisali o početničkim pogreškama pri skidanju kilograma ovaj put odlučili smo se pozabaviti krivim koracima koje obično napravimo kada se prvi puta nađemo u teretani nakon dužeg vremenskog perioda. Tomislav Bišćan, diplomirani kineziolog kaže kako  često mislimo da postoje posebne vježbe dizajnirane za žene te da je to ujedno pogreška broj 1.

  1. Trening za žene

Ne postoje tajne i posebne vježbe dizajnirane samo za žene. Ne postoji broj ponavljanja ili kilaža bučice koja odgovara specifično ženama. Ako potrošite 500 kalorija na treningu, neovisno o tome jeste li na satu yoge ili ste radili mrtvo dizanje to je i dalje 500 kalorija. I žena i muškarac će imati iste koristi od tog treninga. Tijelo ne poznaje rekvizit, poznaje pokret i potrošnju energije. Vrlo jednostavno. Nema potrebe za strahom od utega ako je to nešto što vas veseli i motivira. I tu leži ključ svega. Ako je to nešto što prezirete, imate u sebi možda 2 mjeseca prije no što udarite u zid. Pronaći nešto što je održivo vama, ponovno odnosi pobjedu. Možda je to aerobik, crossfit, a možda pilates. Isprobajte i saznajte što vam odgovara, neovisno je li to u našem društvu priznato kao ženski trening.

 

  1. Strah od utega i mišićavog tijela.

 “Ne želim dirnuti uteg jer ću imati široka ramena i nabildane ruke”….. Ne postoji slučajno nabildano tijelo. Dobivanje mišićne mase puno je teži i mukotrpniji proces nego što mislite. Da to nije tako, svaki muškarac koji izađe iz teretane bio bi izgrađen do savršenstva. Ali nije jer nije to tako jednostavno. I sada pridodajmo tome činjenicu kako žene nemaju ni približne količine hormona testosterona (muški spolni hormon, ključan u razvoju mišićne mase) kao muškarci. Ako imate prejake ruke, šanse su da je problem u keksima koje tamanite u uredu, ne u treningu.

  1. Previše i prebrzo

Većina pokušaja završi samo na tome jer krenete prebrzo raditi previše nakon što se predugo radili premalo. Odluka je pala da sutra krećete, upisujete grupni program u lokalnoj teretani i krećete jako ili nikako. Ljudsko tijelo ne funkcionira na taj način. Ima nevjerojatnu moć adaptacije, ali za taj čudesni proces potrebno je vrijeme. Ne možete poništiti 5 godina ne kretanja u 10 treninga. Strpljenje, vjera u proces i konzistencija vode do uspjeha.

 

  1. Nerealna očekivanja

“Treniram već 3 mjeseca, držim se prehrane i još uvijek ne izgledam kao trenerica s instagrama.” Iako su možda treninzi koje ONA radi sasvim dobri i hrana koju ONA konzumira izvrsna, vi niste ista osoba. Ne znate što stoji iza nje, koliko dugo se bavi time što radi i što je morala napraviti da bi to postigla. ONA vas savjetuje i to je izvrsna stvar, ali  ponavljamo, svi bi izgledali kao ona da je tako jednostavno. To nije razlog za odustajanje. Pronađite svoj način i svoj put. Slušajte savjete, ali i svoje tijelo i prihvatite svoje mogućnosti i granice.

 

  1. Tražite ekstrinzičnu motivaciju

Idu njih dvije pa onda idem i ja nikada ne vodi do cilja. Nije loša motivacija za početak, ali ako je to jedini razlog, ne drži vodu. Fokusirajte se na pozitivne ishode svakog treninga. Osjećate li se bolje? Korisnije? Ispunjeno? Opušteno? Imate višak energije? Mobilniji ste? Jači? Trenirate zbog sebe, ulažete u svoje zdravlje. Ako je jedini razlog vašeg odlaska u teretanu druženje i bez stimulacije iz okoline niste u stanju odraditi trening, dugoročno nije održivo. Niste još spoznali koristi koje donosi tjelesna aktivnost na sve aspekte Vašeg života. Ne očajavajte, probajte ponovno.

 

Piše: Aleksandra Milinković

Fotografije: Instagram

Pročitajte i...

Kako pravilno započeti dan?

Doručak je s razlogom najbitniji obrok u danu

Ovo su četiri vježbe koje biste prema Harvardovoj studiji trebali ponavljati svaki dan

Vježbe koje će usporiti proces starenja i poboljšati generalno zdravlje

Koliki je zapravo rok trajanja šminke?

Kladimo se da ste svoju maskaru trebali već odavno zamijeniti....

▲ Povratak na vrh