#FashionReinvention prema receptu slavnih svjetskih dizajnera

11.11.2020.

Dok odbrojavamo dane do devetog izdanja Elle Style Awards, ove godine u znaku #FashionReinvention kampanje, osvrćemo se na rad nekolicine modnih kuća koje su kroz godine proživjele vlastite reinvencije, više ili manje uspješno.

Moda je mnogo više od samog odijela i zaštite od atmosferskih prilika, ona je izgradnja identiteta i stvaranje verzije sebe kojom se želimo predstaviti svijetu. Dizajneri i modne kuće tu su da nam daju ideje, pokažu put i stvore sliku idealne žene ili muškarca za novo doba, istovremeno kreirajući identitet svog brenda s kojim se klijenti poistovjećuju.

Kako je današnje doba izazovno, dizajneri i kreativci trude se svim silama ostati relevantni i pratiti duh vremena, a mnogi na tom putu odbace prepoznatljivu estetiku brenda poput starih čarapa.

Slijediti zahtjeve promjene iz sezone u sezonu, prilagoditi se zahtjevima tržišta koje je glamurozne zabave zamijenilo bingeanjem serija, te istovremeno projicirati optimizam i ostati vjeran identitetu brenda nije nimalo lak zadatak. Pojedine modne kuće uspješno se s tim nose i mijenjaju pravila igre smanjujući broj revija godišnje, prilagođavajući se publici kroz digitalne medije, željama kupaca za održivošću i novim oblicima luksuza.

Kao što to dobro ilustrira slučaj u seriji “Emily in Paris” (spoiler alert!) kroz lik ekskluzivnog, ali zastarjelog dizajnera Pierrea Cadaulta koji nikako ne može doprijeti do nekadašnje fame i nove publike, biva upleten u skandal s mladim dizajnerima Grey Space (vjerojatno referenca na Off-White) koji unište njegovu kreaciju, ali dobiva svoju zadovoljštinu preuzimajući njihov fashion show svojim novim kreacijama koje se obraćaju mlađoj publici (i direktna su loša kopija poznatih Viktor&Rolf haljina iz kolekcije Fashion Statements).

No je li starim brendovima za novi život dovoljan samo spektakl?

Virgil Abloh je svojim dolaskom u Louis Vuitton izazvao podijeljene reakcije – dok su neki slavili dolazak mladog arhitekta u sam vrh modnog svijeta, drugi su taj potez vidjeli kao pobjedu hypea nad originalnošću i očit znak da se streetwear probio do visoke mode. No Ablohova kreativnost tu ne prestaje, te je ostvario suradnje s Nikeom i Ikeom, između ostalih, te svoj potpis ostavio na sportskim topovima i namještaju.

Donedavno već pomalo zaboravljeni Mugler svojom je camp estetikom u zadnjih par godina privukao celebrity klijentice koje su nosile njegove vintage kreacije na crvenim tepisima, a ove su godine novu kolekciju  predstavili su uz pomoć avatara najpoželjnijeg modela na svijetu – Belle Hadid.

Modnu kuću Balenciaga 1917. osnovao je Cristobal Balenciaga mentor poznatim dizajnerima poput Oscara De La Rente, Emanuela Ungara i Huberta de Givenchyja. Dizajner ekskluzivne estetike i inovativnih krojeva od najfinijih materijala za elegantne žene vjerojatno bi danas bio šokiran kreacijama koje nose njegovo prezime, ali su kod kupaca svejedno simbol prestiža.

O modnoj kući Gucci i njihovim viralnim marketinškim kampanjama smo već pisali. Nakon mnogobrojnih skandala članova obitelji koji još uvijek izviru, čini se da su Alessandro Michele i njegov tim odlučili vratiti modnu kuću na vrh top liste brendova koji su sinonim luksuza i ekskluzivnosti na neočekivan način – demokratizacijom. Uključujući „obične ljude“ na društvenim mrežama u svoje modne kampanje, s odjevnim komadima koji uopće nisu s potpisom, Gucci nudi novu verziju luksuza – onu koju sami stvaramo, u duhu brenda koji preuzima ulogu lifestyle gurua.

Primjera reinvencije brendova je bezbroj, ali ono što od njih možemo naučiti jest da samo mijena vječna jest, da je identitet fluidan, prilagodljiv, a da je čar upravo u istraživanju.

Foto: Profimedia, Instagram (dietprada, fernihood, gucci)

Pročitajte i...

gucci

Modni spoj za totalni luksuz: Gucci i Balenciaga udružili snage

Modna kuća Gucci ove godine slavi veliki jubilej: 100. godišnjicu postojanja, a tim je povodom kreativni direktor Alessandro Michele povukao neočekivane modne poteze i predstavio fantastičnu kolekciju

bella hadid

Skače, radi akrobacije: Kako se Bella Hadid snašla kao kaskaderka u novoj Muglerovoj reviji

'Obećavam da od Muglera nećete vidjeti dosadnu modu!', tvrdi kreativni direktor Casey Cadwallader

Korzet: Opresivni komad ženske garderobe ili 'it' dizajnerski predmet 2021.?

Od opresije do seksualnog oslobođenja, korzeti su prošli dug put, a ponovno smo ih mogli vidjeti na brojnim modnim pistama

Nova generacija luksuza: Gucci tenisice za samo 12 dolara?

Novo doba digitalnog marketinga uključuje i isključivo virtualan doživljaj – na tom valu je i najnoviji Gucci proizvod, tenisice koje se mogu ‘nositi’ samo na društvenim mrežama i u videoigrama

Nismo prepoznali ovog holivudskog velikana na setu filma 'The House of Gucci'

U radnji se pojavila i Sophia Loren! Može li bolje?

lady gaga adam driver gucci

Obožavamo: Svi lookovi Lady Gage i Adama Drivera na setu filma 'House of Gucci'

Kostimografija filma o modnoj obitelji nas oduševljava iz dana u dan

▲ Povratak na vrh