#FashionReinvention prema receptu slavnih svjetskih dizajnera

11.11.2020.

Dok odbrojavamo dane do devetog izdanja Elle Style Awards, ove godine u znaku #FashionReinvention kampanje, osvrćemo se na rad nekolicine modnih kuća koje su kroz godine proživjele vlastite reinvencije, više ili manje uspješno.

Moda je mnogo više od samog odijela i zaštite od atmosferskih prilika, ona je izgradnja identiteta i stvaranje verzije sebe kojom se želimo predstaviti svijetu. Dizajneri i modne kuće tu su da nam daju ideje, pokažu put i stvore sliku idealne žene ili muškarca za novo doba, istovremeno kreirajući identitet svog brenda s kojim se klijenti poistovjećuju.

Kako je današnje doba izazovno, dizajneri i kreativci trude se svim silama ostati relevantni i pratiti duh vremena, a mnogi na tom putu odbace prepoznatljivu estetiku brenda poput starih čarapa.

Slijediti zahtjeve promjene iz sezone u sezonu, prilagoditi se zahtjevima tržišta koje je glamurozne zabave zamijenilo bingeanjem serija, te istovremeno projicirati optimizam i ostati vjeran identitetu brenda nije nimalo lak zadatak. Pojedine modne kuće uspješno se s tim nose i mijenjaju pravila igre smanjujući broj revija godišnje, prilagođavajući se publici kroz digitalne medije, željama kupaca za održivošću i novim oblicima luksuza.

Kao što to dobro ilustrira slučaj u seriji “Emily in Paris” (spoiler alert!) kroz lik ekskluzivnog, ali zastarjelog dizajnera Pierrea Cadaulta koji nikako ne može doprijeti do nekadašnje fame i nove publike, biva upleten u skandal s mladim dizajnerima Grey Space (vjerojatno referenca na Off-White) koji unište njegovu kreaciju, ali dobiva svoju zadovoljštinu preuzimajući njihov fashion show svojim novim kreacijama koje se obraćaju mlađoj publici (i direktna su loša kopija poznatih Viktor&Rolf haljina iz kolekcije Fashion Statements).

No je li starim brendovima za novi život dovoljan samo spektakl?

Virgil Abloh je svojim dolaskom u Louis Vuitton izazvao podijeljene reakcije – dok su neki slavili dolazak mladog arhitekta u sam vrh modnog svijeta, drugi su taj potez vidjeli kao pobjedu hypea nad originalnošću i očit znak da se streetwear probio do visoke mode. No Ablohova kreativnost tu ne prestaje, te je ostvario suradnje s Nikeom i Ikeom, između ostalih, te svoj potpis ostavio na sportskim topovima i namještaju.

Donedavno već pomalo zaboravljeni Mugler svojom je camp estetikom u zadnjih par godina privukao celebrity klijentice koje su nosile njegove vintage kreacije na crvenim tepisima, a ove su godine novu kolekciju  predstavili su uz pomoć avatara najpoželjnijeg modela na svijetu – Belle Hadid.

Modnu kuću Balenciaga 1917. osnovao je Cristobal Balenciaga mentor poznatim dizajnerima poput Oscara De La Rente, Emanuela Ungara i Huberta de Givenchyja. Dizajner ekskluzivne estetike i inovativnih krojeva od najfinijih materijala za elegantne žene vjerojatno bi danas bio šokiran kreacijama koje nose njegovo prezime, ali su kod kupaca svejedno simbol prestiža.

O modnoj kući Gucci i njihovim viralnim marketinškim kampanjama smo već pisali. Nakon mnogobrojnih skandala članova obitelji koji još uvijek izviru, čini se da su Alessandro Michele i njegov tim odlučili vratiti modnu kuću na vrh top liste brendova koji su sinonim luksuza i ekskluzivnosti na neočekivan način – demokratizacijom. Uključujući „obične ljude“ na društvenim mrežama u svoje modne kampanje, s odjevnim komadima koji uopće nisu s potpisom, Gucci nudi novu verziju luksuza – onu koju sami stvaramo, u duhu brenda koji preuzima ulogu lifestyle gurua.

Primjera reinvencije brendova je bezbroj, ali ono što od njih možemo naučiti jest da samo mijena vječna jest, da je identitet fluidan, prilagodljiv, a da je čar upravo u istraživanju.

Foto: Profimedia, Instagram (dietprada, fernihood, gucci)

Pročitajte i...

Obuća za prijelazno razdoblje koju obožavaju Bella i Pernille: Glomazne mokasine

Dobro podnose proljetne kiše koje se izmjenjuju sa suncem, udobne su za šetnje gradom i vraćaju nas u devedesete...

U Zagrebu je otvorena izložba koju zaljubljenici u modu ne smiju propustiti

'Moda i strip' u Muzeju za umjetnost i obrt spaja dva naizgled nespojiva univerzuma

7 najzanimljivijih modnih filmova 2020.

U godini u kojoj su fizički eventi bili rijetki i često nemogući, fashion filmovi pokazali su pravi raspon kreativnosti umjetničkih direktora modnih kuća

Neodoljiva privlačnost novog Givenchy parfema

Kako karizma nema odlike godina niti spola, tako ni talent ne može biti nametnut. Givenchy ističe sve dobre vibracije svog mirisa, predstavljajući jedinstven izazov, otvoren za sve!

The Weeknd ostao vjeran crvenom sakou i na Super Bowlu - po čemu je ovaj poseban?

Solo nastup pjevača na Super Bowlu uvelike se razlikovao od onih prethodnih godina

Karijerni burnout: je li trenutak za poslovnu reinvenciju?

Kako prepoznati da smo pregorjele na poslu i što poduzeti u ovim nestabilnim vremenima? Pričajmo o #FashionReinvention kada je riječ o karijeri

▲ Povratak na vrh