#FashionReinvention prema receptu slavnih svjetskih dizajnera

11.11.2020.

Dok odbrojavamo dane do devetog izdanja Elle Style Awards, ove godine u znaku #FashionReinvention kampanje, osvrćemo se na rad nekolicine modnih kuća koje su kroz godine proživjele vlastite reinvencije, više ili manje uspješno.

Moda je mnogo više od samog odijela i zaštite od atmosferskih prilika, ona je izgradnja identiteta i stvaranje verzije sebe kojom se želimo predstaviti svijetu. Dizajneri i modne kuće tu su da nam daju ideje, pokažu put i stvore sliku idealne žene ili muškarca za novo doba, istovremeno kreirajući identitet svog brenda s kojim se klijenti poistovjećuju.

Kako je današnje doba izazovno, dizajneri i kreativci trude se svim silama ostati relevantni i pratiti duh vremena, a mnogi na tom putu odbace prepoznatljivu estetiku brenda poput starih čarapa.

Slijediti zahtjeve promjene iz sezone u sezonu, prilagoditi se zahtjevima tržišta koje je glamurozne zabave zamijenilo bingeanjem serija, te istovremeno projicirati optimizam i ostati vjeran identitetu brenda nije nimalo lak zadatak. Pojedine modne kuće uspješno se s tim nose i mijenjaju pravila igre smanjujući broj revija godišnje, prilagođavajući se publici kroz digitalne medije, željama kupaca za održivošću i novim oblicima luksuza.

Kao što to dobro ilustrira slučaj u seriji “Emily in Paris” (spoiler alert!) kroz lik ekskluzivnog, ali zastarjelog dizajnera Pierrea Cadaulta koji nikako ne može doprijeti do nekadašnje fame i nove publike, biva upleten u skandal s mladim dizajnerima Grey Space (vjerojatno referenca na Off-White) koji unište njegovu kreaciju, ali dobiva svoju zadovoljštinu preuzimajući njihov fashion show svojim novim kreacijama koje se obraćaju mlađoj publici (i direktna su loša kopija poznatih Viktor&Rolf haljina iz kolekcije Fashion Statements).

No je li starim brendovima za novi život dovoljan samo spektakl?

Virgil Abloh je svojim dolaskom u Louis Vuitton izazvao podijeljene reakcije – dok su neki slavili dolazak mladog arhitekta u sam vrh modnog svijeta, drugi su taj potez vidjeli kao pobjedu hypea nad originalnošću i očit znak da se streetwear probio do visoke mode. No Ablohova kreativnost tu ne prestaje, te je ostvario suradnje s Nikeom i Ikeom, između ostalih, te svoj potpis ostavio na sportskim topovima i namještaju.

Donedavno već pomalo zaboravljeni Mugler svojom je camp estetikom u zadnjih par godina privukao celebrity klijentice koje su nosile njegove vintage kreacije na crvenim tepisima, a ove su godine novu kolekciju  predstavili su uz pomoć avatara najpoželjnijeg modela na svijetu – Belle Hadid.

Modnu kuću Balenciaga 1917. osnovao je Cristobal Balenciaga mentor poznatim dizajnerima poput Oscara De La Rente, Emanuela Ungara i Huberta de Givenchyja. Dizajner ekskluzivne estetike i inovativnih krojeva od najfinijih materijala za elegantne žene vjerojatno bi danas bio šokiran kreacijama koje nose njegovo prezime, ali su kod kupaca svejedno simbol prestiža.

O modnoj kući Gucci i njihovim viralnim marketinškim kampanjama smo već pisali. Nakon mnogobrojnih skandala članova obitelji koji još uvijek izviru, čini se da su Alessandro Michele i njegov tim odlučili vratiti modnu kuću na vrh top liste brendova koji su sinonim luksuza i ekskluzivnosti na neočekivan način – demokratizacijom. Uključujući „obične ljude“ na društvenim mrežama u svoje modne kampanje, s odjevnim komadima koji uopće nisu s potpisom, Gucci nudi novu verziju luksuza – onu koju sami stvaramo, u duhu brenda koji preuzima ulogu lifestyle gurua.

Primjera reinvencije brendova je bezbroj, ali ono što od njih možemo naučiti jest da samo mijena vječna jest, da je identitet fluidan, prilagodljiv, a da je čar upravo u istraživanju.

Foto: Profimedia, Instagram (dietprada, fernihood, gucci)

Pročitajte i...

Što jedan komad odjeće čini bezvremenskim - reinvencija mode kroz vrijeme

Kako jedna impresivna izložba prikazuje #FashionReinvention i kakva je budućnost mode?

Počinje odbrojavanje do Elle Style Awards 2020.! #TheNewGlam uživo na elle.hr 3. prosinca u 20 sati

Samo nas 10 dana dijeli od dodjele najprestižnije hrvatske nagrade za stil – ELLE STYLE AWARDS! Održava se tradicionalno, već devetu godinu zaredom, ali ove godine prvi put u ekskluzivnom digitalnom ruhu – pod sloganom #FashionReinvention! Pratite nas live na elle.hr u četvrtak, 3. prosinca u 20 sati!

Karijerni burnout: je li trenutak za poslovnu reinvenciju?

Kako prepoznati da smo pregorjele na poslu i što poduzeti u ovim nestabilnim vremenima? Pričajmo o #FashionReinvention kada je riječ o karijeri

Kako je Harry Styles učinio traper hlačice vrućima

... dok šeće u vrtu i raspravlja o umjetnosti.

Pet fantastičnih knjiga koje su inspirirale modne kolekcije

Moda i književnost se vole: Virginia Woolf x Comme des Garçons, Frankenstein x Prada…

3 ideje za reinvenciju prostora

Ususret ovogodišnjim ELLE Style Awards koje su u znaku #FashionRenvention, donosimo 3 ideje za veliku promjenu u vašem prostoru uz minimalne zahvate

▲ Povratak na vrh