ELLE Intervju: dizajnerica nakita Bea Bongiasca

29.09.2020.

Osvojila nas je zabavna pop estetika ovog talijanskog brenda!

Nakit mlade milanske dizajnerice Bee Bongiasce svojom slatkom estetikom inspiriranom japanskom “kawai” kulturom, osim naših modnih srca, osvojio je i vodeće svjetske online retailere poput Matches Fashiona, Net-a-Portera ili Mode Operandi.  Fashionistice poput Leandre Medine Cohen ili Due Lipe također obožavaju šarmantne komade s potpisom ovoga brenda koji na inovativan način spaja enamel žarkih boja i zlato s poludragim kamenjem, stvarajući must-have primjerke naušnica, prstenja i ogrlica. U ekskluzivnom razgovoru Bea nam je otkrila koliko je teško bilo osnovati brend odmah nakon diplome, gdje proizvodi svoj neodoljivi nakit te kako je prebrodila teško razdoblje pandemije u svojoj rodnoj Italiji.

Studirali ste dizajn nakita na prestižnom londonskom Central Saint Martinsu. Jeste li oduvijek sanjali o tom zanimanju? Kad se pojavio interes za nakit i modu?

Uvijek me zanimala umjetnost i dizajn tako da je jedini fakultet koji je dolazio u obzir bio Central Saint Martins. Tamo postoji takozvana nulta godina koja daje studentima poput mene dovoljno vremena da otkrijemo koja disciplina nas najviše zanima i s odabranim smjerom krećemo na BA studij. Ja sam na toj godini otkrila da je dizajn nakita pravi put za mene.

Koliko je bilo zahtjevno osnovati brend odmah nakon završetka studija? Jeste li razmišljali o tome da prvo steknete iskustvo radeći za neki etablirani brend ili ste oduvijek planirali odmah početi sa svojom pričom?

Bilo je teško jer zapravo nisam znala što radim. Trebalo mi je godinu dana da sve postavim na noge prije nego krenem punom snagom i počnem prodavati prve komade. Treba osmisliti logo, registrirati brend, napraviti pakiranje, razmisliti o identitetu brenda, pronaći tvornicu i usred svega toga još i dizajnirati te producirati kolekciju. Razlog zbog kojeg sam odmah osnovala brend je taj da mi je to ionako bio krajnji cilj pa sam odlučila odmah početi slijediti svoje snove, makar usput napravila koju grešku, radije nego da krenem raditi za druge znajući da to nije ono što želim.

Vi na nakit gledate kao na oblik umjetnosti, sudjelovali ste na brojnim izložbama, primjerice Art Baselu, surađivali sa ToiletPaper-om…. Smatrate li da ljudi dovoljno cijene dizajnere nakita, percipiraju li vas kao umjetnike koji proizvode nosive skulpture?

Mislim da je to više način na koji ja radim i razmišljam o nakitu, ne mislim da ljudi nužno na to tako gledaju. U svakom slučaju, za nas dizajnere nakita, izrada nakita je naše sredstvo i način da izrazimo svoju umjetnost.

Utjecaj pop kulture je svakako vrlo vidljiv u vašem dizajnu. Koji njezini aspekti vas najviše inspriraju?

Vjerojatno boje i jednostavno estetika nečeg zabavnog i zaigranog koja također koristi elemente svakodnevnog života poput konzumerizma, brendova i motiva poput hrane.

Često navodite Istočnu Aziju kao važan izvor inspiracije- što posebno volite iz te kulture i kako se to manifestira u vašim kreacijama?

Volim savršenost estetike koju tamo možete pronaći i u najmanjim stvarima poput tanjura u restoranima ili cvijeća u lobijima hotela. Zvuči banalno, ali tamo je sve u zadnji detalj kurirano i to meni kao dizajnerici donosi veliku radost. Postoji neka ravnoteža, harmonija. Mislim da uključujem nešto toga vizualnog jezika u svoj rad, ali ga pomiješam sa svojom zapadnjačkom vizijom.

Koji vas umjetnici inspiriraju u vašem radu, a kojim se pak dizajnerima nakita divite?

Što se tiče nakita najdraži dizajner mi je Hemmerle jer smatram da je njihov rad tako nevjerojatno lijep u svojoj jednostavnosti  i velika želja mi je jednog dana posjedovati nešto s njihovim potpisom. Umjetnici koji su me najviše inspirirali su vjerojatno fotograf David LaChapelle, pop nadrealni umjetnici  Alex Gross i Mark Ryden, Keiichi Tanaami te umjetnica cvijeća Azuma Makoto.

Tko je vaša tipična klijentica? Zbog jarkih boja i šarmantnih oblika zamišljam samouvjerenu ženu koja se ne boji isticati. Kako biste je vi opisali?

Svakako, ali u isto vrijeme vidim da se naš brend sviđa i mnogim ženama koji inače ne nose upadljivu odjeću, ali kako je to prsten a ne npr. veliki crveni kaput, to im je način da unesu zabavu u outfit na manje upadljiv način.

Recite nam više o aktualnoj kolekciji, zgodnog imena “You’re so Vine”.

‘You’re so Vine’ je u stvari inspiriran mojoj prošlom kolekcijom “Floricultural” koja je bila inspirirana botanikom i tajnim govorom cvijeća. Ideja je bila da je te komade, kao što bi se dogodilo da su u prirodi, omotala vinova loza. Samo što je u ovome slučaju zlato “zaraženo” jarkim bojama, što nije baš uobičajeno kod finog nakita. Evolucija običnoga zlata u jarki enamel daje nakitu kinetički pokret kao i snažni pop look. Ime kolekcije igra je riječi koja uključuje penjanje vinove loze, ali i naš zabavan i ironičan pristup nakitu.

Koliko vam je važna činjenica da se nakit stvara lokalno, u Italiji?

Kao Talijanki jako mi je važno da je naš nakit ručno rađen u Italiji. U cijelome svijetu smo prepoznati po kvaliteti naše izrade i mislim da je važno podržati lokalne radnike i tvrtke. Atelje u kojem izrađujem nakit je u malome gradu na istočnoj obali Italije i budući da je blizu mogu ih posjetiti svaki tjedan i biti u stalnom kontaktu. Bilo bi teško stvoriti tako bliski odnos s većom tvornicom u drugoj zemlji ili vremenskoj zoni. Ponosna sam što su komadi izrađeni ovdje jer svaki od njih ima nešto talijansko u sebi.

Sigurno ste bili oduševljeni vidjeti svoj nakit u spotu Miley Cyrus, kao i u hommageu seriji “The Nanny” američkog Vogua s Dua Lipom. Koliko je važna podrška pravih celebrityja u povećanju vidljivosti brenda?

To me stvarno razveselilo! To je baš san snova, Miley u šarenoj kupci i Dua kao The Nanny, što mi je ujedno jedna od omiljenih serija i ona je totalna modna ikona. Podrška poznatih osoba je naravno vrlo važna, no treba vremena kako bi došlo do nje jer se prvo morate etablirati kao brend. Nakon toga stilisti i mediji počnu primjećivati vaš rad i davati vam šansu da dođete do tih osoba.

Ne možemo pobjeći od aktualne situacije. Kako je pandemija, koja je posebno teško pogodila baš Italiju, utjecala na brend?

Kako je naš butik u Milanu bio zatvoren, upotrijebili smo Instagram kao svojevrsni izlog te pokazali svijet našeg brenda i naš nakit na taj način. Osim na društvene mreže fokusirali smo se i na naš webshop i zahvaljujući podršci kupaca iz cijeloga svijeta (i dostavljačima koji nisu prestali raditi) uspjeli smo održati biznis.

Na kraju nam otkrijte koji su vam planovi za budućnost. Čemu se možemo radovati?

U listopadu prošle godine otvorili smo prvi dućan u Milanu i voljela bih to proširiti i u druge zemlje, to bi bilo tako cool!


Piše: Jasna Rausavljević
Fotografije: Bea Bongiasca, Instagram

Pročitajte i...

ELLE Intervju: Katherine Kim, dizajnerica brenda KATKIM

Divan minimalistički nakit kojeg obožavaju brojne holivudske zvijezde!

Ukroćena divljina u novoj kolekciji brenda The ALL

Novu kolekciju omiljenog brenda The ALL otkrijte na novom ELLE Boutiqueu!

Lanci ili kristali? Nije važno, bitno da sjaji

Ključna riječ ove jeseni: maksimalizam

Čarobni svijet Borboleta nakita

Najpoznatiji domaći brend nakita, Borboleta, od ove jeseni, pokrenuo je seriju limitiranih edicija svojih leptira, koje će izlaziti jednom godišnje i svaki puta će biti posebni i drugačiji od ostatka kolekcije

“Odabir i nošenje nakita jako su intimna iskustva”

Upoznajte Jane D'Arensbourg, dizajnericu nakita s bazom u New Yorku

Biseri na skandinavski način

Upoznajte se sa sanjivim nakitom Sophie Bille Brahe

▲ Povratak na vrh