Budućnost je sada: Jeste li ikad pomislili da ćemo moći nositi kreacije od vatre i vode?

digitalna moda
12.04.2021.

Kako je proširena stvarnost proširila modne horizonte

U protekloj godini, kada je naizgled sve stalo, dvije stvari ipak nisu: kreativnost i digitalizacija. Tražeći načine kako se prilagoditi novonastaloj situaciji i održati poslovanje, stručnjaci iz svih branši okrenuli su se digitalnom svijetu, a možemo reći da je takav inovativan pristup zauvijek promijenio svijet. Zato je vodeća medijska kuća nišnih premium brendova Adria Media Zagreb lansirala novi portal: Smartlife, koji će informirati i educirati o primjeni digitalnih rješenja i njihovom uvođenju u život i poslovanje.

U tom pogledu, moda nije nikakva iznimka. Dok smo mi provodili vrijeme kod kuće u tajicama i trenirkama, u digitalnom je svijetu bujala jedna sasvim nova zanimljiva scena: ona virtualnih modnih kreacija. Moda i stil kao način da izrazimo svoju osobnost ili pripadnost nekoj skupini svoje je novo uporište pronašla u našem digitalnom identitetu. U vrijeme kada se dobar dio naših života odvija na ekranima i društvenim mrežama, mladi su kreativci, pripadnici generacije Z prepoznali to relativno neistraženo područje i pokazali da je prepuno potencijala.

Iako se na prvu tako ne čini, virtualne kreacije koje ne možemo fizički nositi imaju nekoliko prednosti: dopuštaju nevjerojatnu slobodu kreatorima jer nisu ograničene postojećim sirovinama, ni njihovom cijenom ili dostupnošću (što je jedan od glavnih razloga zašto su se u pandemijskoj godini modne kuće okretale svojim arhivima), u potpunosti su održive i ne stvaraju otpad kada nam dosade.

Virtualna ili digitalna moda pojavila se s videoigricama, no u posljednje je vrijeme doživjela pravi ‘boom’ te su se tom rastućem tržištu gaminga i e-sportova procijenjenom na milijarde dolara priključili i vodeći modni igrači: Louis Vuitton, Gucci, Valentino, Puma… Neki od njih kreirali su lookove za in-gaming avatare, tzv. ‘skins’ koje gejmeri plaćaju. Na taj način moda ostaje ukorak s vremenom, a dugovječne modne kuće ostaju relevantne i zanimljive i mlađim generacijama, odraslima u vremenu gdje su granice između stvarnosti i fantazije već zamućene.

Među trenutno najzanimljivijima u podrčju virtualnih kreacija je brend Auroboros iza kojeg stoje mlade dizajnerice Paula Sello i Alissa Aulbekova, trenutno na rezidenciji u Sarabande Foundation koju je osnovao slavni Lee Alexander McQueen. Auroboros nudi kreacije poput čizama organskih formi za koje ih je nadahnula princeza Mononoke, ili ogrtača inspiriranog prirodom. Cijene njihovih digitalnih komada kreću se od 65 do 750 funti.

Instagram: auro.boros

Zasad kupnja i nošenje funkcioniraju tako da klijenti nakon online kupovine pošalju svoju fotografiju ili video te se po njima iskroji kupljena virtualna kreacija, ali dizajnerice očekuju daljnji razvoj tehnologije koji će omogućiti da one zaista postanu dijelom te proširene stvarnosti u kojoj će biti vidljive na tijelu klijenata, a ne samo na njihovim fotografijama i videima.

No one nisu jedine – na tržištu već postoje brendovi poput The Fabricant koji su na aukciji prodali virtualnu haljinu za 9500 dolara, te surađivali s adidasom i Karlie Kloss na virtualnoj sportskoj parki, između ostalog.

Važni pomak u izgradnji svijeta digitalne mode su i XR Couture i Dress-X, digitalne platforme koje nude kreacije raznih digitalnih dizajnera, baš kao što su primjerice Farfetch, Mytheresa ili Net-a-Porter za ‘fizičku’ modu.

S obzirom na sve izraženiju svijest o potrebi održivosti i želju da smanjimo količinu otpada koji uzrokuje modna industrija, digitalna moda svakako je jedna, poželjna mogućnost kojoj se svijet mode može okrenuti. A uzevši u obzir koliko je normalizirana uporaba različitih filtera na društvenim mrežama, ne sumnjamo da će upravo ovakve tehnologije proširene stvarnosti koje omogućavaju da u virtualnom svijetu budemo što god želimo biti, s vremenom postati sve popularnije i zastupljenije.

Više o suvremenim tehnologijama i inovativnim digitalnim rješenjima koja postaju neizostavni dio naših života u svim segmentima čitajte na novom portalu Smartlife kojim Adria Media želi pomoći poslovnoj zajednici i pojedincima da takva rješenja lakše i brže prihvate i implementiraju te tako doprinesu prosperitetnijem i održivijem društvu.

Piše: Kristina Stakor

Foto: Instagram auro.boros

Pročitajte i...

Nova generacija luksuza: Gucci tenisice za samo 12 dolara?

Novo doba digitalnog marketinga uključuje i isključivo virtualan doživljaj – na tom valu je i najnoviji Gucci proizvod, tenisice koje se mogu ‘nositi’ samo na društvenim mrežama i u videoigrama

Na aukciji prodana virtualna haljina koja ne postoji u stvarnosti!

Koliko košta virtualna odjeća i kome je potrebna?

Zara se pridružuje trendu virtualne stvarnosti

Pripremite se na holograme modela koji hodaju trgovinom

Modna revija u virtualnoj stvarnosti

Budućnost je stigla jer virtualna realnost postaje dio naše svakodnevice

▲ Povratak na vrh