Emily u Parizu: je li zaista tako grozna kao što tvrdi internet?

10.10.2020.

Pogledala sam cijelu sezonu Emily u Parizu u jednoj večeri. Moj zaključak? Je ne regrette rien!

“Fantazija boomera o lijenim milenijalcima”, “Zabavno putovanje s vašom najstresnijom prijateljicom”, “Metafora američkog imperijalizma”, “Ne znam zašto sam to gledao. I kasnije te noći pitao sam se: koliko bi loš bio nuklearni holokaust?” – samo su neke od kritika upućene novoj Netflixovoj seriji.

Emily u Parizu serija je koju je producirao Darren Star, a za karakterističan “spoji nespojivo” stil kostimografije koja odlikuje američku protagonisticu zaslužna je Patricia Field, oboje poznati po seriji Seks i grad, što je jedan od razloga za vrlo visoka očekivanja gledatelja i kritičara. Emily (zamislite mlađu veriju nadobudne Charlotte), stiže u Pariz s razglednica, sa četiri kovčega – u tri je odjeća (koju kao da je ukrala Carrie, sa značajnom zbirkom beretki i bucket kapica), a u četvrtom su američki stereotipi o Francuzima. Dolazi iz Chicaga u renomiranu marketinšku tvrtku u Parizu kako bi donijela američku perspektivu, ne zna ni riječ francuskog osim bonjour i u stanju je svaki razgovor pretvoriti u “elevator pitch”, a svaki trenutak u “content”. I iako konstantno razmišlja samo o poslu, čini se da nikada ne radi.

Serija perpetuira uvriježene (i često uvredljive) stereotipe o Francuzima kao bezobraznima, bahatima, ali elegantnima, lijenima, nezasitnim ljubavnicima, ljigavcima, koji stvaraju poslovnu atmosferu dostojnu #metoo priznanja, varaju svoje žene koje su toga svjesne i to pozdravljaju te od djetinjstva piju vino i puše cigarete. S druge strane, Amerikanci su vrlo orijentirani na posao, opsjednuti brendovima, ali bez ukusa, puritanci uporni u nametanju svoje kulture, jezika i poslovnih pravila u stranoj zemlji. A pošto te karakteristike pronalazimo u protagonistici, nije baš sasvim jasno bi li ih trebali odobravati i prigrliti ili se naljutiti.

Ako ste očekivali realističnu sliku multikulturalnog Pariza sa “žutim prslucima” i hordama turista, razočarat ćete se. Jer ova serija nudi Pariz s fotošopiranih Instagram postova, u kojem nema Metroa nego svi hodaju kaldrmom u 12-centimetarskim potpeticama, azijske dadilje koje su zapravo vrlo talentirane nasljednice multimilijunskih kompanija i beskonačan niz pekarskih proizvoda. Je li ta priča koju nam prodaju neka koju ćemo progutati? Pa, malo je lakše uz šampanjac koji tamo očito teče u potocima. I osobito ako nam je servira prezgodni chef Gabriel (dođite zbog Pariza, ostanite zbog francuskog kuhara). No sa zrnom soli, jer seriju nikako ne treba shvatiti predoslovno.

Ukoliko se želite opustiti nakon radnog tjedna gledajući neku sladunjavu priču i veselu garderobu, ova serija je mogući odabir. A ako želite kolutati na američki san o romantičnom Parizu i ponavljanju prežvakanih stereotipa, onda svakako.

Piše: Kristina Stakor

Foto: Profimedia

Pročitajte i...

Modne lekcije kraljice drame

Christine Quinn, glavna pokretačica drame u Netflixovom hit reality showu "Selling Sunset" nije agentica nekretninama kakvima smo ih zamišljali

Serijska moda: grozni likovi u fantastičnoj garderobi

Donosimo najbolje odjevene anti-junakinje aktualnih hit serija

Koliko godina rada je uloženo u jedan pop album?

Netflixov dokumentarac o k-pop senzaciji Blackpink prikazuje slojevitost njihova polagana uspona do planetarne slave.

Živjeti Pariz kao Coco Chanel

Iako nije rođena Parižanka, neosporna je ljubav i utjecaj Pariza na Coco i Coco na Pariz, u Gradu svjetla Gabrielle je bila i ostala moda

David Attenborough oborio rekord u broju sljedbenika na Instagramu i zašto je to važno

Sir David Attenborough oborio raniji rekord Jennifer Aniston i u manje od 5 sati dostigao milijun sljedbenika

Opsesija čišćenjem (i kako je unovčiti)

Kako postići da stan nakon velikog jesenskog čišćenja zaista ostane tako organiziran?

▲ Povratak na vrh