Društvene mreže su po prvi put prestigle tisak po broju plaćenih oglasa

11.10.2019.

Oglašavanje na društvenim medijima u porastu

Nedavno smo svjedočili gašenju tiskanog izdanja britanskog časopisa Maire Claire, a sada se čini kako nije samo to izdanje zahvatila digitalizacija i evo odgovora zašto. Naime, po prvi put društveni mediji prelaze tiskane oglase, prema prognozama izdataka za oglašavanje Zenith Media. Potrošnja na web stranice poput Facebooka, Twittera i Instagrama porasla je za 20% u 2019. godini i dostići 84 mlrd. dolara, dok će kombinirani izdaci za novine i časopise pasti za 6% na 69 mlrd.

 

 

Potrošnja marketinških agencija na oglase dostigla je povećanje od čak 20% za oglašavanje na društvenim medijima u 2019. godini, što čini 13% ukupne globalne potrošnje.

Izvještaj glasi: “Otkad je započelo sredinom 1990-ih, internetsko oglašavanje uglavnom je raslo na štetu tiska. Tijekom posljednjih deset godina internetsko oglašavanje poraslo je s 12% ukupne globalne potrošnje (u 2008.) na 44% (u 2018.). U međuvremenu, udio novina u globalnoj potrošnji smanjio se s 25% na 8%, dok su časopisi pali sa 12% na 4,5%. ”

 

 

Očekuje se da će rast oglasa ostati stabilan na 4,4%. izjavio je Jonathan Barnard, šef analitike u Zenitu, rekao je: „Nešto smo smanjili naša očekivanja za 2019. godinu usred malo slabijeg trgovačkog okruženja. No, rast bi trebao ostati stabilan do 2021. godine, pod utjecajem robusnog američkog tržišta oglašavanja.”

Henry Daglish, osnivač Bountiful Cow, rekao je: “Nije iznenađujuće što nastavljamo gledati kako kanali poput tiska gube utrku u odnosu na digitalne kanale. Međutim, mislim da ne bismo trebali podcijeniti trajnu važnost tzv. „tradicionalnih“ kanala kada je u pitanju nepristrasno medijsko planiranje – usprkos činjenici da je naša industrija tijekom godina najavila smrt velikog broja tiskanih izdanja.

Prema izvještaju, ove brojke pomalo prikrivaju koliko je vlasnika medija digitaliziralo svoj sadržaj tijekom godina, pa stoga te podatke zapravo ne uspoređujemo. Tijekom sljedećih nekoliko godina bit će zanimljivo vidjeti hoće li ponoviti rast, jer sve više i više klijenata i agencija razumije opasnosti optimiziranja kratkoročnog sadržaja u odnosu na dugoročnu učinkovitost. To bi trebao biti izazov agencijama i klijentima da zauzmu dugoročniju perspektivu kada se radi o oglašavanju.”

 

Piše: N.B.
Fotografije: Profimedia

Preporučujemo

Pročitajte i...

Facebook se oprašta od lajkova

Društvena mreža započela je s testiranjem nove značajke

Kako je Instagram izmislio mjesto koje ne postoji?

Turistička destinacija koja postoji samo na Instagramu

Instagram i službeno počeo "sakrivati" lajkove

Velika promjena na najpopularnijoj društvenom mreži

▲ Povratak na vrh