Sofia Coppola i njen Bling Ring

Sofia Coppola Bling Ring
27.07.2013.

U novom filmu 'Bling Ring' Sofia Coppola prati grupu mladih koja provaljuje u holivudske domove slavnih

Svoj novi film ‘Bling Ring’, premijerno prikazan u Cannesu, Sofia Coppola snimila je inspirirana tekstom u Vanity Faireu o skupini tinejdžera koja je pljačkala raskošne kuće zvijezda na obroncima Los Angelesa.

Zaintrigirana tom pričom, potražila je autoricu i upustila se u istraživanje o mladim prijestupnicima zaluđenim blještavilom slavnih, brendovima i lagodnim životom, pročitala transkripte intervjua koje je novinarka s njima vodila, kao i policijske zapisnike njihovih ispitivanja i prvi put snimila film prema istinitom događaju.

Sofia Coppola i Emma Watson na press-konferenciji na Fimskom festivalu u Cannesu u povodu predstavljanja filma 'Bling Ring'

Sofia Coppola i Emma Watson na press-konferenciji na Fimskom festivalu u Cannesu u povodu predstavljanja filma ‘Bling Ring’

Uloge mladih delikvenata dodijelila je sasvim mladim glumicama (cure čine većinu bande), među kojima je jedino poznato ime Emma Watson, koja je mjesecima prije početka snimanja gledala TV seriju, kako bi privremeno svoj lijepi britanski akcent zamijenila slengom kojim govori losanđeleska mladež. Uključujući sočne psovke.

O pojedinostima sa snimanja, vlastitim iskustvima iz tinejdžerske dobi, odgoju djece i motivima da snimi film o mladima koje opsjednutost glamurom odvodi na rub zakona, sa Sofijom Coppolom razgovarali smo u Los Angelesu, u hotelu Four Seasons, nekoliko dana nakon povrataka iz Cannesa.

Vaši filmovi uvijek imaju poruku. Kakva je ona u slučaju „Bling Ringa”?

– Da, nastojim da bude tako. Željela sam pokazati iskustvo te mladeži, kako bi publika na kraju filma znala kako se ti mladi osjećaju, kako razmišljaju i što im je važno, ali kao redatelj nastojala sam se ne opredijeliti ni za ni protiv, ne govoriti što bi o tome trebali misliti. Neka publika to sama zaključi. Privukla me priča o tom segmentu suvremene kulture i sve većoj popularnosti tabloidne pop kulture.

Odrasli ste u Los Angelesu u okruženju celebrityja, a sada ste se vratili kako biste progovorili o kulturi u kojoj ljudi žele posjedovati stvari bogatih i slavnih. Koliko je to utjecalo na vaš osjećaj sigurnosti u rodnom gradu?

– Ja se ne osjećam poput likova iz mog filma jer nisam osobito javna osoba i ne govorim javno o osobnim stvarima. Dakle, nisam poput njih i poput običnih ljudi, zaključavam vrata. Živim u New Yorku i imam djecu pa nastojim biti oprezna, no, priznajem, nisam razmišljala o tim stvarima, sve do ovog filma.

Smatrate li da su ta djeca izgubljena i da su roditelji za to odgovorni?

– Mislim da je riječ o kombinaciji jednog i drugog. Ti 16-godišnjaci  pokušavali su pronaći svoj identitet i u toj su se potrazi za svojim idolima izgubili. Mogu razumjeti njigovu potragu za vlastitim identitetom, premda način koji su odabrali nije bio dobar, a čini se da obitelji nisu bile u to jako upletene. I one su na neki način bile  izgubljene.

Kako ste stvarne događaje povezali s onim imaginarnim koje su vam bili potrebni za filmsku priču? 

– Mnoge detalje koji su me fascinirali i mnoge citate saznala sam od stvarne djece, no onda je sve to trebalo povezati i od toga napraviti film. Dječak kojeg sam upoznala ispričao mi je da su djevojčice doista željele ukrasti psa Paris Hilton, kao i mnoge druge  slične detalje. Dakle, istraživala sam, ali sam morala ponešto i izmisliti.

Kako ste pripremali mlade glumice za uloge? 

– Uvijek volim imati vremena za pripreme, a ovaj put mi je bilo vrlo važno da ta skupina djece provede što je moguće više vremena zajedno kako bi se stvarno osjećalo da su prijatelji. Oni su se doista zbližili, imali su svoje pošalice, i doimali su se kao pravi prijatelji a ne samo glumci koji su se upoznali na snimanju. Dopustila sam im da dosta improviziraju i tražila da se intenzivno druže, pa smo čak zamolili jedne prijatelje da preko noći odu iz kuće kako bi se oni morali snaći oko toga kako da uđu i odnesu poneke stvar. Bilo je super raditi s njima…

U filmu se dosta toga vrti oko mode i brendova. Kakav je vaš odnos prema modi?

– Moda me zanimala od tinejdžerske dobi, no u ovoj priči se govori o modi kao o statusnom pitanju, pitanju blještavila TV zvijezda i hip-hop kulture koji ističu važnost brendova, što sa mnom nije bio slučaj. U vrijeme mog odrastanja nitko u srednju školu nije išao s dizajnerskom ručnom torbom kao ta djeca koja su mislila da ih te stvari povezuju sa svijetom glamura i da će na taj način postati netko. Ta je pojava sve češća u našoj kulturi i mislim da se nad njom trebamo zamisliti.

Vaša su djeca još mala, no ubrzo će možda i ona biti luda za brendovima. Što preventivno činite da se to ne dogodi? 

–  Mislim da je mnogo djece izloženo tim utjecajima, koji je sve veći i veći, i trudim se uspostaviti ravnotežu. Njihove interese usmjeravam na druge stvari, nastojim im pokazati što su moje vrijednosti, što smatram važnim i kakvu kulturu cijenim. Upućujem ih u glazbu i umjetnost, učim ih da poštuju druge, da vole prirodu, upisala sam ih u izviđače….

Zašto ste film snimali baš u Los Angelesu?

– Čim sam pročitala priču o toj djeci, odmah mi je bilo jasno zašto se ona događa upravo ovdje. L.A. je epicentar te blještave kulture koja ih privlači, a ta djeca žive u blizini zvijezda koje obožavanju. Zato sam odlučila snimati baš tu, u samom središtu takvog života, i pokazati kako je to živjeti s druge strane brežuljka prepunog glamura koji je lako dostupan.

Je li prije 40 godina bilo drugačije? Koliko novi mediji utječu na mlade? 

– Mislim da svaka generacija tinejdžera mora proći fazu pobune, ali mislim da je ova generacija bitno drugačija od svih prethodnih upravo zbog brojnih društvenih medija, interneta i reality showova. Možda tako misle sve generacije, no ipak mi se čini da je današnja generacija mladih, upravo zbor ne vjerojatne evolucije tehnologije, mnogo ekstremnija i da je razlika između moje i današnje generacije golema. Prethodne generacije bunile su se protiv nečega, a čini mi se da se ova djeca ne bune, nego naprosto intenzivno i sasvim nekritički konzumiraju svijet koji ih okružuje.

Kako ste dobili dopuštenje Paris Hilton da snimate u njezinoj kući?

– Paris Hilton jedina je stvarna osoba iz priče u čijoj smo kući snimali. Ne sjećam se više točno, no zamolili smo je za dopuštenje preko jednih zajedničkih prijatelja, i složila se, pokazala nam kuću i okoliš. Željela je pomoći, a i sviđaju joj se moji fimovi.

Kako je saznala da je opljačkana?

– Ona mnogo putuje, ima mnogo stvari i nije baš jako organizirana pa nije ništa primijetila nego tek nakon nekoliko uzastopnih pljački (smijeh). Znam, teško je to povjerovati. Mnogo toga u toj priči teško je povjerovati. O tome biste morali pitati nju.

I vi ste također slavna osoba. Kako se s tim nosite?

– Oh, mislim da sam slavna u maloj mjeri, ni izdaleka kao zvijezde tabloida, pa to ne utječe puno na moj normalni svakodnevni život.

Što vas privlači u modi?

– Teško je reći zašto vas nešto zanima. Zanima me mnogo toga, volim fotografiju i lijepu umjetnost, pa i dizajn i modni dizajn, cijenim arhitekturu, sve je to za mene dio kulture i života. Volim lijepe stvari. Volim povijest mode, uvijek sam obožavala YSL-a, ali  i mnoge druge dizajnere.

Niste na Twitteru, niti na Facebooku. Nastojite li zaštititi svoju privatnost ili se protivite toj vrsti društvene komunikacije? 

– Uz dvoje djece i karijeru, nemam vremena za virtualni život i ne mislim da je jako zanimljivo dijeliti svoju privatnost s mnogo ljudi.

Govorite vrlo tiho….

–  Ljudi misle da su režiseri uvijek glasni i čude se da na setu ne vičem, ali na sreću mogu raditi i biti onakva kakva jesam.

Tekst: Katherine Tulich
Foto: Getty Images, Universal Pictures

Preporučujemo

Pročitajte i...

First Look: stigao trailer za Little Women i divan je!

Adaptacija klasika s potpisom Grete Gerwig savršeni je spoj poznatog i neočekivanog

Koje su se zvijezde fotografirale za kalendar Pirelli 2020?

Inspiracija za novo izdanje je djelo "Romeo i Julija"

Margot Robbie i Brad Pitt zablistali zajedno u Cannesu

Glumici je ovo prvo pojavljivanje na festivalu

▲ Povratak na vrh