Trend kupovine rabljenog make-upa zgrozio dermatologe

25.08.2019.

Kad pojam vintage postane upitan

Business Fashion izvještava kako je trend je kupovine rabljene šminke uzeo maha među vrlo štedljivim millennialsima u Japanu i SAD-u, gdje postoje internetske platforme poput Glambota, Poshmarka i MUABS-a, na kojima članovi mogu prodati ili kupiti neželjene kozmetičke proizvode za djelić maloprodajne cijene.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Glambot 💜 (@glambotlove) on Aug 15, 2019 at 9:24am PDT

Postoje uvjeti, naravno, i variraju ovisno o prodajnom mjestu. (Na primjer, kod Glambota proizvodu ne smije isteći datum valjanosti i mora ostati najmanje 50 posto izvornog proizvoda, dok kod Poshmarka mora biti potpuno nov).

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Poshmark (@poshmark) on Aug 15, 2019 at 7:17pm PDT

To je fenomen koji nitko nije mogao predvidjeti, ali u korijenu možda nije ni tako iznenađujući. Možda vam je pokljonjena paleta sjenila koju nikad niste željeli ili ste kupili ruž za usne koji ste nakon jedne upotrebe odlučili pospremiti u ladicu. Pa zašto ga zadržati, neiskorištenog i zanemarenog, sve do dana kad ga odlučite baciti, a mogli ste mu dati drugi život?

Koje su opasnosti?

Opasnosti dolaze u obliku infekcija, bakterijskih i virusnih, koje mogu uzrokovati folikulitis (infekcija folikula dlake), impetigo (kožna infekcija) i prekomjerni rast kvasca (gljivične infekcije). Konjuktivitis se može dobiti od kontaminiranih proizvoda za oči, poput maskare, eyelinera i lažnih trepavica; virus herpesa iz sjaja za usne, ruževa ili olovaka za usne (virus može preživjeti na suhoj neživoj površini do osam tjedana). A najstrašniji ishod iz svega ovoga je mogućnost života s neizlječivom bolešću ili trajnim ožiljcima.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Glambot 💜 (@glambotlove) on May 25, 2019 at 9:16am PDT


‘Kada kupujete novi proizvod iz trgovine, znate da je čist i nekontaminiran, ali ako ga potencijalno kupujete iz druge ruke, zapravo ne znate što dobijate i, iskreno, puno je nepoštenih ljudi koji bi mogli pokušati prepakirati proizvod i prodati ga kao novi “, kaže Joshua Zeichner, dr. med., direktor kozmetičkih i kliničkih istraživanja dermatologije u bolnici Mount Sinai u New Yorku. “Kad je riječ o vašem zdravlju, zaista ne želite riskirati.”

Moramo, priznati da se sasvim slažemo. Novo, možda i je skuplje, ali šminka je luksuz.

 

Piše: N.B.
Fotografije: Instagram/Profimedia

Preporučujemo

Pročitajte i...

▲ Povratak na vrh