Nepredvidiva Jil Sander

Jil Sander
23.11.2013.

Još uvijek je nepoznato zašto je njemačka dizajnerica po treći put napustila svoj istoimeni brend

Mjesec dana nakon što je treći put u posljednjih 13 godina napustila svoj brend još uvijek nije jasno zašto se njemačka ‘kraljica minimalizma’ Jil Sander odlučila na taj korak.

Samo nekoliko dana prije odlaska smatrala je potpuno ‘prirodnim’ da je ponovno na čelu svoje modne kuće.

Podsjećamo, Jil je osnovala svoju modnu kuću 1968., da bi je prvi put napustila 2000. nezadovoljna načinom na koji je vode njeni poslovni partneri.

Drugi put se vratila 2003. i ponovno otišla dvije godine kasnije, da bi se treći put vratila prošle veljače, kako bi preuzela mjesto glavnog dizajnera umjesto Rafa Simonsa koji je tada imenovan Diorovim umjetničkim direktorom.

Tijekom predstavljanja svoje proljetno-ljetno kolekcije za 2014. na Milanskom tjednu mode, 24. listopada ove godine objavila je da je to njena zadnja revija za modnu kuću Jil Sander.

U intervjuu britanskoj Graziji nekoliko dana prije odlaska činilo se da 70-godišnja dizajnerica ne propituje svoje mjesto unutar modne kuće Jil Sander.

„Katkad nam nije lako objasniti neke naše odluke, ali potpuno mi je prirodno ponovno biti na čelu kuće koju sam sama stvorila i vodila više od 30 godina“, izjavila je Jil.

Otkrila je da je ne veseli put kojim je krenula modna industrija. „Zbog golemog utjecaj konglomerata luksuzne robe na globalnu proizvodnju i hiperprodukciju kolekcija, kao i nevjerojatan porast modnih brendova, sve je teže čuti glas pojedinca, samog dizajnera.“

S druge strane, imala je mnogo pozitivniji stav prema svojoj suradnji s Uniqlom. Njezina kolekcija za taj japanski maloprodajni lanac ‘high-street’ mode prije dvije godine bila je veliki hit, kupci su čekali satima ispred trgovina kako bi se domogli odjeće s njenim potpisom.

„To je bio veliki eksperiment“, pojasnila je Jil svoju kolekciju Uniqulo +J. „Trebalo je postići najbolju moguću kvalitetu s vrlo ograničenim sredstvima. Veoma sam zadovoljna rezultatima i činjenicom da se kolekcija svidjela tolikom broju ljudi.“

© Cover Media, Imaxtree.com, press

Pročitajte i...

▲ Povratak na vrh