Koja je boja uhvatila duh nove modne generacije?

03.06.2019.

I koji su znakovi koji na nju upućuju?

Priča o žutoj kao boji generacije Z počinje još sa njezinom prethodnicom – milenijalskom ružičastom (eng. millennial pink). Poseban, lososasti ton milenijalske ružičaste došao je na tron kao generalni koloristički predstavnik sa istoimenim milenijalcima. Za razliku od zasićene ružičaste 2000-ih, ova puno blaža nijansa sa sobom nije nosila konotacije isključivog, veoma konkretnog oblika ženskosti.

 

 

Upravo suprotno, mareličasta ružičasta, koja je svoj uspon doživjela na blogovima Tumblra, dolazila je s vizualima koji brišu granice između spolova, a često je krasila kampanje koje se tiču jednakosti u bilo kojem smislu. Poigravanje konceptom tona koji obilježava cijelo kratko stilsko razdoblje nejasno definiranih vremenskih okvira nije novotarija.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CHAOS (@chaosfanzine) on May 21, 2019 at 5:53am PDT

Takve klasifikacije najčešće smo vidjeli kod definiranja estetika dekada 20. stoljeća. Razlika je u tome što smo zagasite tonove milenijalske ružičaste uhvatili u procesu, a ne tek retrospektivno. Još smo brže osvijestili kad je red došao na tzv. ”Gen Z žutu”. Nazvana tako po generaciji koja slijedi milenijalce, generaciji Z, ona nema niti iole definirane granice na tonskoj skali. Pojam Gen Z žuta još uvijek označava nekoliko žutih istodobno. Slično kao njezina prethodnica, ova se boja iskristalizirala kao simbol kritične društvene skupine preko interneta, samo što je ovaj put posrednik bio, pogađate, Instagram!

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CHAOS (@chaosfanzine) on May 2, 2019 at 3:05pm PDT


Kao da se jedna cijela generacija, čavrljajući uživo putem Instagramovih kanala, dogovorila, ili se još dogovara koje će boje biti nova zastava. Pitanje je, zbog načina na koji Instagram funkcionira i marketinški nabijenog sadržaja, radi li se ovdje o boji kojom se identificiraju generalne vrijednosti jedne skupine ili Gen Z žuta jaše val kojije započela milenijalska ružičasta u službi prodaje? Ako nam je za pretpostaviti prvo i damo se u potragu za značenjem iza ovog trenda, treba sagledati kako nas je zapadnjački vizualni jezik pop kulture senzibilirao da gledamo na žutu. Beyonce dok u žutoj Cavallijevoj haljini razbija auto ili Emma Stone dok stepa u La La Landu. To je boja Sunca, sreće, pozitive, ali i kukavičluka i izdaje. Ta dvosmislenost i jest zašto ova boja definira ovaj uzrast. Amorfna je i promijenjiva kao i današnja mladež i njezin način života. Ne traži nešto konkretno i utemeljeno, već se fluidno izmjenjuje – čas u neonsku, čas u pastelnu žutu.

 

Piše: David Morhan
Fotografije: Instagram

Preporučujemo

Pročitajte i...

Kako ovoga ljeta izgledati otmjeno u kratkim hlačama?

Pogledajte kako naše omiljene trendseterice kombiniraju kratke hlače ovoga ljeta

Samo ovaj brend može trendseterice dovući u McDonalds

Revija u pariškoj podružnici popularnog fast food lanca

▲ Povratak na vrh