Koliko danas vrijedi nekad poznato modno ime Gigli?

31.07.2018.

Nepoznati investitor pokušava steći prava na ime talijanskog dizajnera Romea Giglija

Malo tko pamti ime Rome Giglija, talijanskog dizajnera koji je osamdesetih prema riječima New York Timesa gotovo sam u modu vratio eleganciju i strukturalne siluete kad je 1983. pokrenuo vlastitu modnu kuću. Gigli je u to doba bio u samom vrhu. Tepali su mu da će postati najveća modna zvijezda i nazivali ga Armanijem devedesetih, a onda su iznenada stvari krenule po zlu i Gigli je nestao sa scene. Iako malo tko zna što je zapravo pošlo po zlu, sam Gigli je svojevremeno izjavio kako su ga njegovi partneri, Donato Maino i Carla Sozzani, s kojom je tada bio u romantičnoj vezi, bezdušno prevarili. S obzirom da im je na samom početku prepustio većinsko vlasništvo i brigu oko financija, želeći se u potpunosti posvetiti dizajniranju, kad su stvari krenule po zlu, Gigli je doslovno protjeran iz vlastitog studija. Na sudu su Maino i Sozzani dobili pravo na njegovu liniju parfema, sunčane naočale i nekretninu u ulici Corso Como gdje se nalazilo sjedište kompanije, dok je Gigliju priznato intelektualno vlasništvo nad ostatkom kolekcija odjeće i modnih dodataka. Dizajner je kasnije u nekoliko navrata pokušavao ponovno pokrenuti posao i vratiti vlasništvo nad svojim imenom, ali bezuspješno te je zbog bankrota 2004. kompanija prodana za samo tisuću dolara. Unatoč tome, Gigli još uvijek nije odustao od povratka na scenu, ali se čini kako nije jedini u redu za prava nad svojim imenom.

Portal Fashion Law objavio je kako kompanija je neobičnog imena i nepoznatog vlasnika, Eccentric S.r.l. zatražila autorska prava za ime Romeo Gigli u SAD-u, Italiji, Češkoj, Turskoj, Maleziji i drugim zemljama. Iako se ne zna tko stoji iza nje, u jednoj od takvih prijava stoji kako se radi o „legitimnom nasljedniku brenda Romea Giglija, a koji je zbog bankrota kompaniju morao prodati“.

Ako se pitate zašto bi itko tako uporno i predano radio na stjecanju prava nad nečijim imenom, dovoljno je podsjetiti se koliko zarađuju današnji vlasnici Balmaina, Balenciage, Givenchya ili Guccija, biznismeni koji su od imena s impresivnom modnom reputacijom stvorili mega uspješna poslovna carstva. Pokušava li Eccentric S.r.l. učiniti isto? Nema sumnje, jer moda je posljednjih desetak godina postala unosan posao koji privlači sve više investitora. Kupiti ime, oživiti sjećanje na slavne dane i povjeriti ga u ruke nekoj od današnjih dizajnerskih zvijezda čini se kao prokušana formula za uspjeh. Šteta je samo što dizajner Romeo Gigli, iako još uvijek živ i aktivan na talijanskoj sceni, u svemu tome neće imati pravo glasa.

 

Objavu dijeli Patricia Cruz (@2fxxks) Srp 27, 2018 u 6:34 PDT

Objavu dijeli Marc Karimzadeh (@marckarimzadeh) Tra 13, 2018 u 11:02 PDT

Piše: Maja Karnik

Foto: Instagram/ @marckarimzadeh/ @aunestore

Preporučujemo

Pročitajte i...

Marama je ovog ljeta dobila neobičnu novu funkciju

Jeste li i vi isprobali trend nošenja marame kao crop-topa?

Vintage trgovina koju obožavaju baš sve trendseterice

Gdje trendseterice nabavljaju rijetke vintage dizajnerske komade?

Torbe koje su obilježile ljeto, a nosit ćemo ih i na jesen

Popularne pletene torbe nisu rezervirane samo za ljeto!

10 brendova donjeg rublja za koje trebate znati!

Donosimo izbor trenutačno najaktualnijih brendova donjeg rublja za koje vjerojatno do sad niste čuli

25 odjevnih komada koje bi obožavala i Meghan Markle

Posudite stil Vojvotkinje od Sussexa Meghan Markle

Kakve ćemo jakne nositi ove jeseni?

Jesen je iza ugla i vrijeme je da opremite svoj ormar jesenskim komadima

▲ Povratak na vrh