Modna kritika: Zašto nosimo Pradu, a ne Schiaparelli?

19.05.2019.

Renomirana modna kuća treba više od novog kreativnog direktora

Negdje između vijesti o rođendanskoj proslavi Gigi Hadid, novog Beyonceinog dokumentarca, kontroverznih nastupa na ovogodišnjoj Coachelli i raskošnoj Gucci kolekciji namještaja, provukla se vijest o smjeni na vrhu modne kuće Schiaparelli gdje je poziciju kreativnog direktora nakon četiri godine napustio Bertrand Guyon.

 

 

Nedugo zatim, objavljeno je kako je njegovu poziciju preuzeo još jedan mladi i relativno nepoznat dizajner – Daniel Roseberry – no i ova je vijest medijskim prostorom protrčala nezapaženo. Možda zato što su i Guyon i Roseberry široj javnosti još uvijek velika nepoznanica, a možda zato što tu istu širu javnost nimalo ne zanima što se događa u ateljeu nekad obožavane pariške couturierke.

 

 

Ali da je nekim slučajem objavljeno kako je novi kreativni direktor za Schiaparelli Alber Elbaz ili Pheobe Philo, čitanost i interes bi bez sumnje eksplodirali, a Schiaparelli bi u trenutku postao jedan od onih brendova koji se prate, obožavaju i – najvažnije – nose. Baš kao Gucci, Vetements, Jacquemus, Balenciaga, Chanel, Supreme ili Off-White, i Schiaparelli može biti it-brend, ali to unatoč impresivnoj arhivi, bogatoj povijesti i renomiranom imenu ne uspijeva. Trenutni vlasnik Diego Della Valle, šef kožarskog brenda Tod’s i vizionar koji je nakon gotovo šezdeset godina hibernacije Schiaparelli 2012. odlučio vratiti u sam vrh visoke mode, možda pokušava izvesti ono što je 2015. François Pinault uspio s Alessandrom Micheleom, ali danas, sedam godina i dva kreativna direktora kasnije, jasno je da to nije baš tako jednostavno kao što se čini. Zbog toga opet pitanje – zašto Roseberry, a ne Elbaz?

 

í

Elbaz ima sve što Schiaparelli treba – viziju, strast, autentičan stil i golemu vojsku poklonica koje nestrpljivo čekaju njegov novi modni angažman. Njegove su kolekcije za Lanvin još uvijek neprežaljene, njegov pristup odijevanju još uvijek nenadomješten, a njegova zaigranost itekako kompatibilna s dizajnerskim kodom Else Schiaparelli pa je legitimno zapitati se – zašto ne? Schiaparelli treba više od tek novog kreativnog direktora. Konkretniji PR i Elbazov imidž stvari bi zasigurno odvele u pravom smjeru i privukle pozornost kakvu Schiaparelli zaslužuje. Ovako, za očekivati je kako je pred nama još jedna nezapažena epizoda i vjerojatno mlaka premijera. Kamo sreće da nas Roseberry iznenadi, ali ponekad je očito rješenje zaista najbolje rješenje.

Piše: Maja Karnik
Fotografije: Profimedia

Preporučujemo

Pročitajte i...

▲ Povratak na vrh