Velikih 20 – ovo su superbrendovi za 2019.

14.12.2018.

McKinsey & Company analizira superbrendove na tržištu mode

Prema novom istraživanju konzultantske firme McKinsey & Company globalnim modnim tržištem dominira samo 20 kompanija. Pravo iznenađenje, budući da se u zadnje vrijeme sve češće pojavljuju novi „fast-fashion“ brendovi i mnoštvo specijaliziranih trgovina.

Zamjetno odsutne s liste bile su online trgovine i robne kuće. Prema izvještaju, robne kuće su prije 10 godina bile glavni igrači na tržištu, no u trenutnoj situaciji nisu uspjele održati staru slavu.

U istraživanju koje su nazvali „Stanje mode u 2019.“, McKinsey & Company proučili su više od 500 modnih tvrtki – 300 koje su javno navedene i ostatak onih koje su privatne, ali nude dovoljno podataka o poslovanju da bi mogle biti uključene- prelazeći odrednice prema geografiji, cijeni i različitim kategorijama. Unutar svih tih kompanija, istraživači su utvrdili da je tek njih 20 ostvarilo najveći profit u kompletnom udjelu zarade.

Koji su najveći dobitnici? McKinsey utvrđuje da postoje jasne značajke kod onih koji uspijevaju i te kompanije nazivaju superbrendovima. To su, s jedne strane, marke takozvane „brze mode“ kao što su Inditex grupa (Zara, Mango, Stradivarius, itd.) i sportski brendovi (Nike i Adidas). S druge strane, luksuzni konglomerati LVMH i Richemont također su odnijeli veći dio kolača.

Među top 20 kompanija, njih 12 je kontinuirano na listi od 2008. godine, „ Najotpornije marke su luksuzni brendovi, sportska odjeća, marke brze mode, koje potvrđuju da su investiranje i operativna učinkovitost glavni pokretači održivog poslovnog modela.“, izjavili su iz stručnjaci iz McKinseya.

Zara je jedna od robnih marki za koju tvrde da vodi po učinkovitosti u poslovanju, dok kompanije kao što su Nike i Kering (vlasnik brendova Gucci i Balenciaga), su izuzetne u građi brenda.

Zanimljiv je podatak da između luksuznih brendova i brendova brze mode, sredina tržišta je izuzetno mala i ne postiže kontinuirani uspjeh, što samo pridonosi monopolu visoke i mainstream mode.

Po najnovijoj analizi situacija se neće puno mijenjati u 2019. tako da ćemo vjerojatno još dugo gledati iste brendove kako dominiraju tržištem, budući da su osigurali navike potrošača koje se rijetko mijenjaju.

Piše: Nina Belina

Fotografije: Profimedia

Preporučujemo

Pročitajte i...

Fast fashion vs. slow fashion: što kažu modni stručnjaci?

Rasplamsale su se diskusije o angažiranoj modi među domaćim fashionistima, a ponetko ima i u planu spašavanje planete

Kim Kardashian podiže tužbu protiv brze mode?

Starleta tuži Missguided za 10 milijuna dolara

Koji je najpopularniji brend na svijetu?

Brendovi koje su kupci najviše pretraživali

Kako izgleda godina dana bez brze mode?

Što je Jackie Bischof naučila izbjegavajući "fast-fashion" brendove

▲ Povratak na vrh