Zašto se ne volimo ponavljati?

08.01.2018.

Brza moda nam je možda omogućila trendove po pristupačnim cijenama, ali je istovremeno potaknula i neke loše navike

Kao primjerice kupovinu bez razmišljanja, kupovinu haljina ili kaputa toliko jeftinih da ih bez grižnje savjesti odbacujemo nakon tek jednog ili par nošenja jer u našim očima nemaju osobitu vrijednost. Kad se tome doda pritisak društvenih mreža da održavamo imidž poznavatelja mode s puno stila, ponavljanje odjevnih kombinacija za mnoge je žene postalo nedopustivo.

Ovakve navike potvrdilo je i nedavno istraživanje londonske analitičke kuće Hubbub specijalizirane za održivost. Istraživanje je otkrilo kako čak 41% ispitanica u dobi od osamnaest do dvadeset i pet godina osjeća pritisak da ne smiju ponavljati odjevne kombinacije. Nadalje, 33% ispitanih žena smatra kako je komad star nakon par nošenja, a kad je riječ o haljinama, 72% žena je priznalo kako ih odjene samo jednom. Da stvar bude zanimljivija, spomenuta statistika ne uključuje muškarce jer su oni, kako je istraživanje pokazalo, skloni rutini i ponavljanju.

Što nam to govori? Žene i u ovom slučaju plaćaju višu cijenu, ne samo u iznosima koje troše na uvijek novu i noviju odjeću, već u količini energije i vremena koje ulažu u kupovinu, brigu za odjeću, ali i nesigurnost oko svog imidža. Kad bi pristale manje brinuti oko stila i odijevanja, odnosno brinuti o tome koliko i prosječni muškarac, imale bi više vremena, ali i novaca, za neke druge, važnije stvari. E sad, je li to stvar društva, kulture ili individualno svake žene?

Pritisak je svakako društven, ali žene se na individualnoj razini mogu odlučiti suprotstaviti nerazumnim očekivanjima. Prvo bi doduše trebale odgovoriti na pitanje svih pitanja – koga zapravo želim impresionirati? – i napokon početi neopterećeno uživati u modi. Jer pravi problem nije u količini odjeće, već u neosnovanom strahu od neprihvaćanja, strahu od kojeg mnoge modne kuće i lanci brze mode jako dobro žive.

Piše: Maja Karnik
Foto: Profimedia

Preporučujemo

Pročitajte i...

Ove sezone nosimo naušnice u obliku srca

Donosimo vam 10 predivnih modela naušnica u obliku srca

Kakve sunčane naočale trendseterice nose ove jeseni?

Životinjski uzorak ove sezone nosi se i na sunčanim naočalama

Otkrijte novi skandinavski brend koji obožavaju Selena Gomez i Cardi B

U svega nekoliko mjeseci ovaj brend osvojio je srca svih trendseterica

Diane von Furstenberg prestaje koristiti pravo krzno

Diane von Furstenberg samo je jedna u nizu koja se priključila ovom pozitivnom trendu

20 neodoljivih torbi boje konjaka

Ako tražite savršenu torbu za jesen, odlučite se za boju konjaka

25 jakni i sakoa kariranog uzorka koje obožavamo

S kariranim uzorkom ne možete pogriješiti u hladnim mjesecima

▲ Povratak na vrh