Modna scena iz perspektive najvažnijih buyera industrije

10.10.2016.

Anthony Vaccarello za Saint Laurent, Bouchra Jarrar za Lanvin, Maria Grazia Chiuri za Christian Dior i Pierpaolo Piccioli po prvi put u solo izvedbi za Valentino za buyere su predstavljali potencijalni rizik budući da značajan dio njihove prodaje otpada upravo na ove četiri modne kuće

Iako modna industrija živi od neprestane promjene, nisu svi njeni protagonisti oduševljeni konstantnim obratima. Zbog toga su dizajnerske premijere u čak četiri renomirane pariške modne kuće ovaj rujan učinile vrlo neizvjesnim mjesecom, posebno za buyere luksuznih robnih kuća, butika i online shopping destinacija.

Anthony Vaccarello za Yves Saint Laurent, Bouchra Jarrar za Lanvin, Maria Grazia Chiuri za Christian Dior i Pierpaolo Piccioli po prvi put u solo izvedbi za Valentino – za buyere su predstavljali potencijalni rizik budući da značajan dio njihove prodaje otpada upravo na ove četiri modne kuće.

Bilo kakav podbačaj u režiji spomenutih dizajnera značio bi razočarane klijentice i posljedično pad prodaje. Uz neprestane klimatske promjene, terorističke napade i volatilnost tržišta kapitala, prečeste dizajnerske smjene čine tek jedan u nizu problema s kojima se suočavaju svjetski trgovci luksuzom.

 

Saint Laurent

Saint Laurent, proljeće/ljeto 2017.

 

Zbog toga ne čudi što je Jeffrey Kalinsky, modni direktor Nordstroma, za NY Times izjavio kako „mrzi promjene“, aludirajući upravo na dizajnerske smjene. Kad ovisite o vojsci fashionistica naviklih na određenu vrstu haljina s prepoznatljivim estetskim potpisom, promjena dizajnera mogla bi značiti kako će te romantične haljine iduće sezone zamijeniti minimalizam ili heroin chic.

Za Kalinskog i njegove kolege, takva promjena ugrožava promet jer kupci ne moraju uvijek reagirati oduševljeno na novitete iz laboratorija svojih omiljenih modnih brendova. „Dizajnerske smjene uvijek predstavljaju rizik,“ potvrdila je i Laura Larbalestier, buyerica londonske robne kuće Brown.

 

Valentino, proljeće/ljeto 2017.

Valentino, proljeće/ljeto 2017.

 

„Za nas su to ponekad veliki izazovi.“ Istovremeno, Ken Downing iz Neiman Marcusa pojasnio je zašto je nestrpljivo iščekivao baš Picciolijev debi: „Valentino se kod nas odlično prodaje i ima vjernu klijentelu. Drago mi je što je Piccioli uspješno odradio ovu kolekciju.“

Srećom za njih, sve su četiri pariške premijere proglašene uspješnima uz brojne pozitivne kritike (kolekcija Saint Laurenta dobila je najmanje zadovoljavajućih kritika).

Osim što su prezentirane mnoge nosive ideje i komadi, kolekcije imaju izrazitu komercijalnu crtu što ih automatski čini prihvatljivijima i široj publici. Buyeri jako dobro znaju kako prosječni kupci ne vole agresivne i ekscentrične ideje. Zbog toga su mnogi od njih odlučili povećati narudžbe ove pariške četvorke uz nadu kako će do sljedećeg vala dizajnerskih rotacija ipak proći malo više vremena.

PIŠE: MAJA KARNIK
FOTOGRAFIJE: PROFIMEDIA

Preporučujemo

Pročitajte i...

Koji je najpopularniji brend na svijetu?

Izašao je popis najtraženijih brendova

Kako izgleda noćni provod s Naomi Campbell?

Valentino je izašao sa slavnim supermodelom

Naomi Campbell zatvorila reviju Valentino

Crna pantera očarala na reviji inspiriranoj cvijećem

▲ Povratak na vrh