Novi modni egzodus

21.07.2017.

Slabljenje njujorške modne scene moglo bi ostaviti trajne posljedice

Nakon što je nedavno i Joseph Altuzarra najavio kako će svoje kolekcije u budućnosti prikazivati u Parizu, nije dugo trebalo da se oglase organizatori Njujorškog tjedna mode. Jer Altuzarra je tek jedan u nizu glasovitih američkih dizajnera koji sele u Pariz. Prije njega isto su učinili Rodarte, Proenza Schouler i Thom Browne, a sve stoga što je Pariz za dizajnere poseban izazov, baš kao i tamošnja publika koja od mode još uvijek očekuje puno više od praktičnosti ili ležernosti.

I dok se ovaj modni egzodus prati ponajviše u modnom tisku, činjenica je da će njegove posljedice osjetiti i njujorško gospodarstvo. Prema nekim procjenama, Njujorški tjedan mode gradu donese 900 milijuna dolara, dok je na poslovima povezanima s modom tamo zaposleno 180 tisuća ljudi. Slabljenjem tamošnje modne scene, i publika će izgubiti interes što će se u konačnici odraziti u slabijoj posjećenosti, nižim prihodima i zaradi, kako industrije, tako i grada.

Zbog toga su se posljednjih mjeseci mnogi pitali kako CFDA i IMG, organizator Njujorškog tjedna mode, planiraju zaustaviti modnu emigraciju, a dizajnere potaknuti da ostanu na njihovom rasporedu. Odgovor je napokon stigao od podpretsjednika IMG-a, Marka Shapira, koji je predstavio inicijativu ‘NYFW: The Experience’, odnosno mogućnost prisustvovanja modnim revijama za širu publiku.

„Mnogi dizajneri, brendovi i ljudi koji vjeruju u Njujorški tjedan mode kao globalnu instituciju, tražili su nas da reagiramo,“ izjavio je. „Moda se mijenja, a s njom i tjedni mode, a naša inicijativa je zaista jedinstveno rješenje. Mnogi se pitaju što se događa iza kulisa modnih revija. Sada će to napokon moći doživjeti i to u New Yorku.“

To naravno ne znači da će se u publici moći naći bilo tko. Mogućnost će se u početku ponuditi velikim kupcima i vjernim klijentima. Ipak, mjera cilja u pravom smjeru i nastoji zaintrigirati publiku. Jer dizajneri žele upravo to – zainteresiranu publiku gladnu mode. Bez publike, kome će se sva ta divna odjeća prodati?

 

Maja Karnik
Foto: Profimedia

Preporučujemo

Pročitajte i...

▲ Povratak na vrh